Dobrze podłączenie okablowania akumulatora, to spokojna głowa kierowcy o elektronikę samochodu

Okablowanie akumulatora, bardzo pomocna i przydatna rzecz

Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek naprawy, najpierw należy zapoznać się z oznaczeniem okablowania akumulatorów, który przewód jest który- ,,czerwony kabel to plus czy minus .

Akumulator -to niezwykle proste urządzenie
Każda osoba mająca auta wie, jak wyglądają klemy od akumulatora. Niestety nie wszyscy wiedzą, jak ich należy używać, a także przewody mają różne średnice? Otóż ogniwa samochodowe dostępne na europejskich rynkach zbytu posiadają różne średnice klem. Dzięki takiemu rozwiązaniu ma to zapobiec ich odwrotnemu podłączeniu przewodów elektrycznych instalacji auta. Przewód „minusowy” lub potocznie nazywany „masą” można rozpoznać po jego bardzo bliskiej obecności od klemy podłączonej do akumulatora. Jest to przewód zamocowany do karoserii auta lub innej jego części. Z kolei główny przewód zasilający tzw. „plusowy”, rozpoznać go można po znacznie grubszej średnicy, a także jego izolacji. Kabel ten najczęściej występuje w kolorze czerwonym, w zależności od producenta pojazdu oraz typu posiadanego pojazdu.

Co w sytuacji odwrotnego podłączenia kabli?

Przede wszystkim prostownik jest to czerwony plus, zaś czarny to minus – a wtedy, kiedy podłączmy je odwrotnie?
Najczęściej w takich wypadkach nic się nie powinno stać, lecz jest to ogromnie ryzyko wystąpienia zwarcia wewnątrz akumulatora.

W momencie, w którym przekręcimy stacyjkę kluczyka samochodowego, ze źle -na odwrót podłączonym akumulatorem może nastąpić uszkodzenie instalacji elektrycznej aut albo też zniszczenia alternatora.
Na całe szczęście z pomocą przybywa nowoczesna technologia. Oznacza to, że podczas rozruchu natychmiast zostanie odcięty dopływ prądu. Jednak w takich rzadkich epizodach, najczęściej dochodzi do niewielkich uszkodzeń tj.: spalone bezpieczniki, lampy od podświetlenia lub uszkodzenie radia, spalenie innych kontrolek, uszkodzenie alarmu.

Zaleca się sprawdzanie kilka razy, dla pewności-poprawności podłączenia przewodów poprowadzonych do akumulatora samochodowego.